DE VOLLEDIG NIEUWE, ZUIVER ELEKTRISCHE E-TRANSIT CUSTOM

19/09/2022
  • De E-Transit Custom is de nieuwe, zuiver elektrische opvolger van Europa’s meest verkochte bestelwagen, met compromisloze capaciteiten, nieuwe klantervaringen en volledige ondersteuning van Ford Pro. De nieuwe E- Transit Custom, de zuiver elektrische versie van Europa’s meest verkochte bestelwagen1, werd van nul af aan ontworpen om klanten in het segment van de bestelwagens tot 1 ton een nieuwe productiviteit te bieden.

    Het Ford Pro-ecosysteem, Ford Power-Up over the air updates en baanbrekende klantenervaringen ontsluiten een ongeëvenaarde productiviteit om kleine ondernemingen te ondersteunen. De nieuwe functies van het volledig nieuwe design omvatten ook digitale oplossingen voor meervoudige leveringen en toegang tot de cabine en de laadruimte, alsook een ‘mobiel kantoor’. De elektrische aandrijving van de nieuwste generatie biedt een geschat rijbereik tot 380 kilometer, een snellaadvermogen van 125 kW, een sleepgewicht van 2.000 kilogram en een laadvermogen tot 1.100 kilogram.

  • Ford E-Transit Custom van boven
  • Ford paste de wereldwijde kracht van zijn onderzoeks-, ontwikkelings- en softwarefaciliteiten toe op de E-Transit Custom. De volledig nieuwe bestelwagen put inspiratie uit inzichten van kleine en middelgrote ondernemingen en werd ontwikkeld om innovatieve klantervaringen aan te bieden door middel van cloudconnectiviteit en digitale technologieën, die allemaal tijdens de levensduur van de wagen kunnen worden bijgewerkt dankzij de Power-Up-software.

  • Om de productiviteit tijdens de werkdag te maximaliseren, biedt de E-Transit Custom nieuwe oplossingen voor meervoudige leveringen en toegang tot de cabine en de laadruimte. De cabine fungeert tevens als een businesshub, met 5G-connectiviteit en een flexibele werkruimte met slimme functies zoals een stuurwiel dat kan worden neergeklapt tot een ergonomische houder voor een laptop of een kleine tafel.


  • Ford E-Transit Custom eten in de bus
  • Het resultaat: een combinatie van geavanceerde technologie voor elektrische voertuigen met de software en diensten van het digitale Ford Pro-ecosysteem om ondernemingen te helpen de gebruikskosten te verlagen, doeltreffender te werken en de overgang naar elektrische voertuigen te vereenvoudigen.

    Ford Otosan gaat de E-Transit Custom vanaf de herfst van 2023 produceren in Kocaeli (Turkije) na investeringen in de faciliteiten ter waarde van 2 miljard dollar.


  • Jim Farley, voorzitter en CEO van Ford Motor Company, heeft hierover het volgende gezegd: "Ford Pro en de E-Transit Custom veranderen onze kijk op de rol van de bedrijfswagen: professionals en bedrijven naar een nieuw digitaal tijdperk leiden”, aldus Jim Farley, voorzitter en CEO van Ford Motor Company. “Dankzij onze klanten is de Transit Custom de populairste bedrijfswagen van Europa. De afgelopen vijftig jaar hebben we goed naar onze klanten geluisterd. De nieuwe E-Transit Custom is dan ook ontworpen en gebouwd om aan hun eisen te voldoen: een Transit die ook in dit nieuwe tijdperk graag de handen uit de mouwen steekt.


  • Ford E-Transit Custom op de weg
  • De batterijtechnologie van de nieuwste generatie verzekert een geschat rijbereik van 380 kilometer2 en kan worden opgeladen aan een snellader van 125 kW. De E-Transit Custom zal uitmuntende prestaties leveren voor een brede waaier aan klantenbehoeften, allemaal ondersteund door de end-to-end-oplossingen van Ford Pro om het laadproces te beheren en te optimaliseren.


  • Ford E-Transit Custom achterkant

  • De digitale innovatie gaat hand in hand met een compromisloos laadvermogen en -volume. De E-Transit Custom biedt laadvermogens tot 1.100 kilogram3, een lagere, vlotter toegankelijke laadvloer en een maximaal sleepvermogen van 2.000 kilogram.4 De onafhankelijke achterwielophanging en het toonaangevende motorvermogen dragen bij tot een ongekende rijervaring voor klanten.


  • “De E-Transit Custom, die wordt aangedreven door het digitale ecosysteem van Ford Pro, biedt Europese bestelwagenklanten een revolutionair aanbod. Deze cruciale ondernemingen dragen 786 miljard euro bij aan de Europese economie5 en de E-Transit Custom zal ze een broodnodige productiviteitsboost geven wanneer ze overstappen op elektrische voertuigen," aldus Ted Cannis, CEO van Ford Pro.


  • Ford E-Transit Custom varianten
  • Ford Pro lanceerde eerder al de elektrische E-Transit, waarvan intussen al meer dan 8.300 exemplaren werden besteld.

    De E-Transit Custom is een van de vier nieuwe elektrische bedrijfsvoertuigen die Ford Pro tegen 2024 naar Europa brengt. De E-Transit Custom zal worden gebouwd door Ford Otosan in het Turkse Kocaeli en de productie gaat in de herfst van 2023 van start.


Zuiver elektrische aandrijving met compromisloze capaciteiten

  • Ford E-Transit Custom van de zijkant
  • De capabele nieuwe EV-aandrijving van de E-Transit Custom werd ontwikkeld om klanten van dienst te zijn en ze ervan te overtuigen dat de zuiver elektrische aandrijving hun bedrijf vandaag al kan bijstaan.


  • "Als meest verkochte bestelwagen van Europa en meest verkochte voertuig in verschillende Europese landen vorig jaar, is de Transit Custom onnavolgbaar. Toch betekent de nagelnieuwe E-Transit Custom een enorme sprong voorwaarts voor onze klanten,” aldus Hans Schep, general manager van Ford Pro in Europa. “Het volledig nieuwe design, het ongeëvenaarde geconnecteerde ecosysteem en de innovatieve klantenervaringen van de E-Transit Custom zullen de productiviteit van onze klanten in het elektrische, geconnecteerde tijdperk een nieuwe dimensie geven.”


  • Ford E-Transit Custom zijkant
  • De 74 kWh sterke 400V-batterij van de E-Transit Custom gebruikt de geavanceerde cellen van 82 Ah van de Ford F-150 Lightning om een 12 procent hogere energiedichtheid te geven dan de E-Transit. De batterij maakt een beoogd rijbereik tot 380 kilometer2 mogelijk, wat volgens de klantengegevens van Ford Pro ruim vier keer de gemiddelde dagelijkse rijafstand van bestelwagens van een ton is. Door de batterij rechtstreeks op het koetswerk te monteren, werd de duurzaamheid verbeterd en daalde het gewicht, wat dan weer het rijbereik ten goede kwam.


  • Ford E-Transit Custom aanzicht achter
  • Klanten krijgen de keuze tussen een vermogen van 100 kW of 160 kW (135 pk of 217 pk) op maat van hun behoeften, elk met een onovertroffen koppel van 415 Nm. De aandrijfmotor wordt rechtstreeks op de achtervloer van het voertuig gemonteerd, zodat er geen specifiek subframe nodig is. Hij wordt ook 90 graden gedraaid om de laadruimte te maximaliseren en het gewicht en de complexiteit te verminderen. De krachtige elektrische aandrijflijn levert een toonaangevend sleepvermogen tot 2.000 kilogram4, waardoor de E-Transit Custom dieselvoertuigen kan vervangen voor opdrachten die geen enkele andere zuiver elektrische bestelwagen kan evenaren. Voor nog meer gebruiksgemak kan ook een optionele wegklapbare trekhaak worden gemonteerd.


  • Ford E-Transit Custom bestuurdersstoel
  • Eigenaars van een E-Transit Custom plukken de vruchten van de specifieke voorzieningen van het Ford Pro E‐Telematics-systeem6 – gratis gedurende een jaar – dat livegegevens gebruikt om operatoren te helpen de locatie, efficiëntie en gezondheid van hun voertuigen op te volgen voor een maximale productiviteit. De software ondersteunt ook geoptimaliseerde laadstrategieën met EV-specifieke inzichten zoals laadstatus, laadniveau en resterend rijbereik2, met personaliseerbare waarschuwingsdrempels bij een laag rijbereik. Met Scheduled Pre‐Conditioning kunnen eigenaars de E-Transit Custom ook programmeren om de batterij en cabine voor vertrek te verwarmen of te koelen. Zo besparen ze energie en optimaliseren ze het rijbereik.

  • De E-Transit Custom is het allereerste elektrische voertuig dat een met damp geïnjecteerde warmtepomp gebruikt om het interieur te verwarmen en te koelen. Deze is standaard gemonteerd op alle voertuigen. Dit nieuwe systeem is ontworpen om de energie-efficiëntie te verbeteren en zo het rijbereik te optimaliseren.

  • Ford E-Transit Custom onderweg close-up
  • De E-Transit Custom beschikt over een energiezuinig remsysteem met ‘one-pedal driving’- functie. Dat systeem combineert wrijvingsremmen met een regeneratief remsysteem, dat energie recupereert tijdens het vertragen om de batterij bij te laden en zo het rijbereik te vergroten. In de ‘one-pedal driving’-modus7 kunnen bestuurders hun bestelwagen tot stilstand brengen zonder het rempedaal te gebruiken, een functie die ook al erg in de smaak viel bij bestuurders van de zuiver elektrische Ford Mustang Mach-E en die stadsritten ontspannender en comfortabeler kan maken.

  • Andere beschikbare rijmodi zorgen voor een minder sterke vertraging, die beter aanleunt bij andere rijscenario's. Het systeem is ontworpen om de wrijvingsremmen voldoende frequent te gebruiken om te voorkomen dat de schijven gaan roesten


Ford Pro Charging voor een eenvoudig energiebeheer

  • Ford E-Transit Custom opladen
  • Energiebeheer is een belangrijke overweging voor ondernemingen, vooral voor kleinere zaken die mogelijk geen toegang hebben tot voltijdse fleetmanagers of magazijnen voor nachtelijke laadbeurten. Klanten die een strak schema hebben en thuis parkeren, zullen de vruchten plukken van het deskundige advies van Ford Pro, de eenvoudig te installeren en te onderhouden wallbox, de integratie met Ford-voertuigen en de intuïtieve software die het plannen en betalen van laadbeurten vergemakkelijkt.


  • Ford E-Transit Custom stekker
  • De meeste klanten kiezen voor hun auto met een verbrandingsmotor vaak een tankstation met de laagste prijs. De elektriciteitsprijzen kunnen echter veel sterker verschillen.

    Daarom zorgt de Ford Pro Charging-software ervoor dat bestuurders hun laadbeurten kunnen plannen tegen goedkopere nachttarieven (waar beschikbaar) om de gebruikskosten en hun stressniveau verder te verlagen.


  • Ford E-Transit Custom zijkant
  • Met de geïntegreerde driefasige wisselstroomlader van 11 kW kan de batterij van de E-Transit Custom in 7,8 uur volledig worden opgeladen, zodat klanten 's nachts kunnen opladen na een shift. Op drukke dagen kunnen ze de huidige laadstatus onderweg volgen met de smartphone- app FordPass Pro.8

    De E-Transit Custom ondersteunt ook snelladen op gelijkstroom tot 125 kW voor een laadtijd van 15 tot 80 procent in 41 minuten. Een nieuw laadprofiel laadt de energie vooraan om snel en handig bij te laden.


  • Ford E-Transit Custom instappen maar
  • In laboratoriumtests leverde het systeem in slechts 5 minuten een rijbereik van bijna 38 kilometer aan een 125 kW-lader.

    Ford Pro-klanten hebben toegang tot het Blue Oval Charging Network, met meer dan 300.000 laadpunten het grootste netwerk van Europa, dat nog continu verder groeit. Bovendien wordt elke E-Transit Custom verkocht met een gratis abonnement van 12 maanden op openbare laadpalen.


  • Ford E-Transit Custom grill close-up
  • Ruim dertig afzonderlijke modules kunnen vanop afstand Ford Power-Up-updates ontvangen. Die kunnen helpen om de prestaties van het voertuig te verbeteren, kwaliteitsupgrades door te voeren, bestaande functies bij te werken en nieuwe functies en capaciteiten toe te voegen. De meeste updates worden in minder dan twee minuten voltooid en kunnen worden ingepland om downtime te voorkomen. Alle hoogspanningscomponenten genieten van acht jaar en 160.000 kilometer garantie, wat rechtstreekse kopers de nodige gemoedsrust biedt en optimale restwaarden verzekert voor leaserijders en klanten die hun voertuig na minder dan acht jaar wegdoen.


Ontworpen met het oog op een ongeziene klantervaring

  • Ford E-Transit Custom voorkant
  • Kleine ondernemingen gebruiken de cabines van hun bestelwagens elke dag als kantoor en kantine. Dankzij het doorgedreven engagement van het mensgerichte designlab D-Ford werkt de E-Transit Custom beter dan ooit voor beide toepassingen.

    Het innovatieve, nieuwe kantelbare stuurwiel, de hoofdvoorziening van het optiepakket Mobile Office, kan worden omgevormd tot een ergonomische standaard voor tablets en laptops en een vlakke tafel om schrijven en lunchpauzes comfortabeler te maken.


  • Ford E-Transit Custom interieur ruimte met laptop
  • Het pack omvat daarnaast een dimbare led- verlichting om de gekantelde stuurwielzone te verlichten, een extra koepelverlichting in het plafond en een opbergruimte tussen de zetels voor documenten en toestellen.

    Koeriers kunnen dagelijks tot 200 stops maken en 500 artikelen tijdig afleveren. Delivery Assist helpt de kleine, courante handelingen te automatiseren die zo’n schema vereist om de veiligheid en gemoedsrust te verbeteren.


  • Ford E-Transit Custom zijkant
  • Wanneer het systeem actief is, wordt het Delivery Assist-systeem ingeschakeld zodra de bestuurder de parkeerstand inschakelt.7 De E-Transit Custom schakelt automatisch de waarschuwingsknipperlichten in, sluit open vensters en vergrendelt de deur zodra de bestuurder de bestelwagen verlaat. Wanneer de bestuurder terugkeert, kan hij weer instappen en starten zonder dat hij daarvoor een sleutel nodig heeft. De waarschuwingsknipperlichten gaan uit en de ruiten keren terug naar hun vorige stand.


  • Ford E-Transit Custom van voren
  • Digital Key is ontworpen om complex sleutelbeheer te vereenvoudigen en werkt net als een hotelsleutelkaart. Operatoren kunnen op afstand sleutels toewijzen aan mensen en voertuigen in plaats van tijd en geld te besteden aan het dupliceren, beheren en vervangen van sleutels.

    Net als bij de E-Transit kan ProPower Onboard tijdens het rijden of het werk tot 2,3 kW aan stroom leveren via stopcontacten in de cabine en de laadruimte om gereedschap, lichten en toestellen op te laden met de hoogspanningsbatterij van het voertuig.

  • Ford E-Transit Custom voorzijde van dichtbij
  • Om klanten gerust te stellen dat hun voertuig en inhoud beveiligd zijn, kunnen de beveiligingssystemen worden gekoppeld aan de SecuriAlert-functie in FordPass Pro.

    Dat geeft een melding wanneer het systeem detecteert dat iemand anders het voertuig tracht te openen en stelt de gebruiker in staat om de deuren vanop afstand te vergrendelen of ontgrendelen. Meer details over geavanceerde digitale beveiligingsfuncties zullen dichter bij de lancering worden gedeeld.


  • Ford E-Transit Custom volledig elektrische werk bus
  • Elk bedrijfsvoertuig is een uithangborg voor de onderneming. De zelfverzekerde uitstraling, de herwerkte, evenwichtige proporties en de ‘full led’-verlichting met opvallende lichtbalk van de E- Transit Custom vormen een nieuwe referentie voor bestelwagens van een ton. Om het rijbereik te maximaliseren werden de vlakke vloer, het unieke honingraatradiatorrooster, de aerodynamische velgen en zelfs de achterlichtblokken ontwikkeld aan de hand van meer dan 800 verschillende aerodynamische simulaties. Dat resulteerde in een CdA-verbetering van meer dan 10 procent in vergelijking met de Transit Custom van de vorige generatie.9

  • Ford E-Transit Custom voetruimte
  • De laadvloer van het voertuig is lager dan die van het vorige model, om het laden en de toegang tot de cabine te vergemakkelijken.

    De ingenieurs analyseerden de lay-out, de materialen, de veiligheid en het gewicht om een architectuur af te leveren die de batterij integreert in de laadvloer boven de drempelrand, zodat afzonderlijke crashstructuren overbodig zijn. Andere onderdelen aan de onderzijde van het voertuig zijn in krimpfolie rond de batterij gewikkeld voor een optimale ruimtebenutting en een laag gewicht. .


  • Ford E-Transit Custom met icoontjes
  • De totale hoogte van de E-Transit Custom bedraagt nu minder dan twee meter om gemakkelijker toegang te bieden tot zones met een beperkte hoogte, zoals parkeergarages, garages en ondergrondse laadkades.

    Een voor deze klasse toonaangevende zijdelingse laadopening verbetert het laden terwijl een nieuwe instaptrede de toegang tot de laadruimte nog vergemakkelijkt.


  • Als gesloten bestelwagen biedt de E-Transit Custom laadvolumes van 5,8 tot 9,0 m3, een laadvermogen tot 1.100 kilogram3 en een maximale laadlengte van 3.450 millimeter. Er zijn ook versies met dubbele cabine en combi’s verkrijgbaar, allemaal met een korte of lange wielbasis en laag of hoog dak. Eigenaars die behalve vijf inzittenden ook langere voorwerpen zoals pijpen, planken of kajaks willen vervoeren, kunnen opteren voor het nieuwe L-vormige schutbord, met een tweede zetelrij met twee plaatsen en een bagageruimte over de volledige lengte met een schutbord in composiet.Dankzij het unieke fabrieksdesign in dit segment hoeven klanten geen eigen oplossingen te bedenken als ze passagiers en lange ladingen moeten vervoeren.

    Net als bij de grotere E-Transit zijn alle bestelwagenvarianten van de E-Transit Custom uitgerust met een onafhankelijke achterwielophanging met semi-langsdraagarmen om bij te dragen tot de lagere bodemhoogte en om de stuurprecisie, het weggedrag en de tractie te verbeteren. De voorwielen en veerpoten werden ook verder naar voren verplaatst, wat resulteerde in een veel betere toegang tot de cabine, een grotere voetruimte en voetsteunen voor de voorste inzittenden, alsook een kortere vooroverhang om meer zelfverzekerd te parkeren en te manoeuvreren.

    Het standaard gamma rijhulpsystemen van de E-Transit Custom kan de stilstandtijd, herstelkosten en verzekeringspremies verlagen door de kans op en de ernst van aanrijdingen te beperken. Voorbeelden van deze technologieën zijn Pre-Collision Assist7, Lane-Keeping System7, Driver Alert7, een snelheidsregelaar met regelbare snelheidsbegrenzer7, Traffic Sign Recognition7, Intelligent Speed Assist7, Wrong Way Alert7, parkeersensoren voor en achter7, en een 360°-camera.7


Hoogtechnologisch interieur past bij elke roeping

  • De E-Transit Custom biedt een ruimere cabine en beter beveiligde opbergruimte dan het vorige model. De versnellingspook op de stuurkolom, de elektronische handrem en het ‘squircle’- stuurwiel dragen bij tot de toegang tot de cabine – een waardevolle functie voor bestuurders die parkeren in krappe ruimtes en die willen vermijden dat ze in het verkeer moeten uitstappen.

  • Ook introduceert Ford een in dit segment unieke, tegen het plafond gemonteerde airbag, waardoor er op het dashboard een opbergruimte vrijkwam die groot genoeg is om een laptop of A4- bladen op te bergen. Bovendien verhoogt het de flexibiliteit voor upfit-panelen en -voorzieningen die voortaan dichter bij de bestuurder kunnen worden geplaatst dankzij de standaard gemonteerde AMPS-bevestigingen.

  • Elke E-Transit Custom is uitgerust met een horizontaal 13”-aanraakscherm dat naar de bestuurder is gekanteld voor meer gebruiksgemak, en dat is uitgerust met Fords geavanceerde communicatie- en infotainmentsysteem SYNC 410, voorzien van een nieuwe 5G-modem voor een supersnelle verbinding met de ‘tech stack’ van Ford Pro.

  • De Ford-designers gingen tot het uiterste om na te gaan hoe eigenaars de E-Transit Custom zouden gebruiken. Zelfs de korrel van de materialen in het interieur en de laadruimte werd ontworpen met texturen die vuil en water tegenhouden en zo de beste balans bieden tussen een stevige basis voor natte of modderige laarzen en het gemakkelijk in- en uitschuiven van zware voorwerpen.

  • Aangezien bestelwagenbestuurders vaak alleen in het interieur zitten, beschikt het verwarmings- en ventilatiesysteem over een nieuwe ‘Driver Focus Mode’, die sensoren gebruikt om de luchtstroom enkel naar de bezette zetels te leiden. Een intelligente voorruit, die voor het eerst werd geïntroduceerd op de Ford Kuga SUV, controleert de temperatuur en vochtigheid en regelt de temperatuur en luchtstroom automatisch bij om de voorruit proactief helder te houden en zo de efficiëntie en het gebruiksgemak te verhogen.


Meer uptime en lagere servicekosten

  • Ford Pro verwacht dat de E-Transit Custom in gebruik goedkoper zal zijn dan een vergelijkbaar dieselvoertuig. Voor de E-Transit kan de onderhoudskost tot 40 procent lager liggen.11 Klanten zullen niet alleen profiteren van lagere kosten, maar ook van een maximale uptime dankzij het FORDLiive connected uptime system van Ford Pro Service. Eigenaars van een E-Transit Custom krijgen toegang tot de voordelen daarvan door de ingebouwde modem12 te activeren en een Ford Pro-softwarepakket te registreren.6,8

  • Volgens prognoses kan FORDLiive de stilstandtijd met 60 procent13 verminderen en heeft het systeem dit jaar al 145.000 dagen extra beschikbaarheid van voertuigen mogelijk gemaakt, wat ongeveer 73 miljoen euro waard is voor klanten.



    Ford fabriek


  • Alle versies van de Transit Custom zullen worden gebouwd door Ford Otosan – de joint venture van Ford in Turkije. Ze zullen er van de band rollen in een gloednieuwe fabriek op de site van de onderneming in Yeniköy, die werd gebouwd in het kader van een eerder aangekondigde investering ter waarde van 2 miljard euro. De fabriek beschikt over hypergeavanceerde productie- en batterijassemblagefaciliteiten. Zo versterkt Ford Otosan zijn positie als een uitmuntendheidscentrum voor de productie van bedrijfsvoertuigen en thuisbasis van de Europese Transit-productie. Naast belangrijke investeringen in zonne-energie en energie- efficiëntie ondersteunt de nieuwe site het plan van Ford Otosan om tegen 2030 koolstofneutraal te worden in alle faciliteiten in Turkije.

  • Voor meer nieuws over het nieuwe Transit Custom-gamma kunt u deelnemen aan de persconferentie van Ford Pro op de IAA Transportation Show in Hannover (Duitsland) op 19 september om 10:15 uur CET in Hal 13.



# # #

1 Oostenrijk, België, Groot-Brittannië, Tsjechië, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Hongarije, Ierland, Italië, Nederland, Noorwegen, Polen, Portugal, Spanje, Roemenië, Zweden, Zwitserland, Turkije.

2 Officieel gehomologeerde energie-efficiëntiecijfers worden dichter bij de verkoopdatum gepubliceerd. Ford E-Transit Custom levert tot 380 km WLTP gehomologeerd zuiver elektrisch rijbereik. Gerichte actieradius en laadtijd op basis van door de fabrikant geteste waarden en berekening volgens de WLTP-cyclus. Het werkelijke bereik is afhankelijk van verschillende omstandigheden zoals rijgedrag, voertuigonderhoud, weersomstandigheden, conditie van het wegdek en de staat en leeftijd van de lithium-ion batterij.

3 Maximale laadvermogen verschilt en is gebaseerd op accessoires en ombouw. Zie label op portierstijl voor de laadcapaciteit van een specifiek exemplaar. Maximale laadcapaciteit en -gewicht en kunnen worden beperkt als gevolg van belading en gewichtsverdeling.

4 Maximaal trekgewicht verschilt op basis van vrachtlading, samenstelling van het voertuig, accessoires en aantal inzittenden.

5Volgens een rapport van het Centre for Economics and Business Research uit augustus 2022, waarin een schatting wordt gemaakt van de economische activiteit in bestelwagen-gerelateerde industrieën op zeven nationale markten, plus de EU. In opdracht van H+K Strategies en Ford Motor Company.

6 Ford Pro E-Telematics is vanaf de start van de garantiedatum beschikbaar, met kosteloos proefabonnement van een jaar. De volledige versie van Ford Telematics is beschikbaar via een betaald abonnement en na acceptatie van de Ford Smart Mobility-voorwaarden. Het biedt uitgebreide functies voor het beheren van de staat van het voertuig, locatie, rijgedrag, brandstofverbruik en prestaties. Ook biedt het mogelijkheden voor communicatie tussen chauffeur en wagenparkbeheerder. Voor meer informatie over deze Ford Telematics-producten kunnen klanten contact opnemen met het Ford Pro Software Command Centre via [email protected] Beschikbaarheid van data is afhankelijk van connectiviteit en toegang tot voertuigdata.

7 Rijassistentiesystemen zijn aanvullend en vervangen niet de aandacht, het beoordelingsvermogen en de noodzaak van de bestuurder om het voertuig te besturen. Het is geen vervanging voor veilig rijden. Zie de gebruikershandleiding voor meer informatie en beperkingen.

8 De FordPass Pro smartphone-app, FordPass Connect en aanvullende connectiviteitsdiensten zijn vereist voor functies op afstand (zie FordPass-voorwaarden voor details). Connectiviteitsdiensten en functies zijn afhankelijk van netwerkontvangst. De toekomstige ontwikkeling van technologieën op gebied van mobiele telefonie en netwerken kan functies beperken of verhinderen. De FordPass Pro smartphone-app vereist een in het voertuig geactiveerd FordPass Connect. De FordPass Pro-app is geschikt voor Apple- en Android-smartphones en beschikbaar in de Apple App Store en Google Play Store in twintig Europese landen.

9 Ford testdata. Meest gunstige verbetering in vergelijking tot de vorige generatie Ford Transit Custom. Bereikt bij een standaard rijstijl in gematigd klimaat onder normale weersomstandigheden.

10 Rijd niet terwijl u wordt afgeleid of terwijl u een mobiel apparaat gebruikt. Gebruik waar mogelijk spraakgestuurde systemen. Sommige functies kunnen worden geblokkeerd als de auto in de versnelling staat. Niet alle functies zijn compatibel met alle telefoons.

11 Op basis van 3 jaar of 180.000 km. Gepland en niet-gepland onderhoudspunten worden vergeleken tussen een elektrisch aangedreven bedrijfsauto met accupakket en een gelijkwaardige bedrijfsauto met dieselmotor.

12 FordPass Connect, de Ford Pass App en gratis Connected Service zijn vereist voor functies op afstand (zie FordPass Voorwaarden voor meer informatie). Aangesloten diensten en functies zijn afhankelijk van de beschikbaarheid van compatibele netwerken. Evoluerende technologie/cellulaire netwerken/voertuigcapaciteiten kunnen de functionaliteit beperken en de werking van aangesloten functies verhinderen. Aangesloten service is exclusief Wi-Fi hotspot.

13 Geschatte jaarlijkse reductie op basis van (1) vlotte reactie van klanten op meldingen met betrekking tot de conditie van het voertuig in FordPass Pro/Ford Telematics (om pechhulp onderweg te helpen voorkomen) en (2) de te verwachten tijdsbesparing door het gebruik van Ford Transit Centers voor onderhoud en reparaties (inclusief Express Services). Werkelijke reductie mogelijk onder invloed van individuele omstandigheden (bijvoorbeeld rijstijl en voertuiggebruik).


Nieuws

Nieuws

Bekijk hier het laatste nieuws



Beoordelingen